FÅ LAGT STYRKE I VORES SOLBRILLER KØB NU - BETAL SENERE MED KLARNA BANK FRI LEVERING PÅ ALLE ORDRE

Salgs - & handelsbetingelser.

FIRMA

KY Denmark ApS 

Syvhøjvænge 218, 2625 Vallensbæk

CVR-nr.: 43851233

Mail: info@ky-denmark.dk

Tlf: +45 4880 7009

ORDREBEKRÆFTELSE

Når KY Denmark (herefter Virksomheden) har fremsendt kunden en ordrebekræftelse, anses bestillingen som accepteret ved modtagelse af følgende fra kunden: mail. Det vil fremgå af ordrebekræftelsen, hvilke produkter kunden har købt og den aftalte pris for disse.

FORTRYDELSESRET

Kunden har som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen begynder at løbe den dag, hvor kunden har foretaget en bestilling på www.ky-denmark.dk, via webshoppen eller tredjepart. Ønsker kunden at gøre brug af fortrydelsesretten, skal kunden give virksomheden skriftlig besked på mail til info@ky-denmark.dk inden udløbet af de 14 dage. Virksomheden vil herefter sende kunden en bekræftelse på modtagelse af fortrydelsen. Har kunden gjort brug af produktet inden udløbet af de 14 dage bortfalder fortrydelsesretten. Kunden er således indforstået med, at fortrydelsesretten ikke kan påberåbes efter brug af produktet/produkterne eller efter 14 dage.

Anullering af en ordre kan foretages til: Mail: info@ky-denmark.dk. Aflyser kunden senere end kl. 10.00, forbeholder Virksomheden sig retten til at fremsende produktet.

PRODUKTER

Ved skader, ridser, hakker, bøjet stel, løse skruer vil det ikke betegnes som en reklamationssag, da kunden selv kan være skyld i disse ting.
(Ved løse skruer, kan der købes en speciel skruenøgle til alle skruerne, hvor kunden selv kan stramme disse). 

Ved brug af diamond cut solbriller, gøres der opmærksom på at øjnene kan forstyrres af den elegante skæring i glasset, dette kan irriterer og i nogle tilfælde forvirre synet.
Solbrillerne ses som fashion briller og kan derfor ikke anses som almindelige solbriller.

Alle disse ting kan være irriterende for øjnene og ikke reklamationsberettiget.


Virksomheden har ret til at justere priser, som involverer yderligere omkostninger og ændrer produktinformationer, såsom billeder og tilbud uden varsling.
Tekster og billeder afspejler produktet bedst muligt. Virksomheden forbeholder sig retten til eventuelle fejl der måtte forekomme, og kan ikke garantere at alle billeder afspejler solbrillernes virkelige udseende. Billederne kan afvige afhængigt af kundens skærm og syn. Billederne er illustrationer og garanterer ikke korrekt udseende og egenskaber.

HJEMMESIDEN OG HANDELSBETINGELSERNE

Virksomheden regulerer tilbuddene, overførslerne, levering og accept af en købsordre, der vedrører produkter mellem Virksomheden og kunden.

Ved køb af et produkt accepterer kunden af at være bundet af KY Denmarks salgs- og handelsbetingelser. Ønsker Kunden ikke at være bundet af disse, bedes kunden ikke foretage sig et køb direkte hos Virksomheden men en af vores samarbejdspartnere som også sælger vores produkter.

Virksomheden forbeholder sig retten til at ændre dele eller alle salgs- og handelsbetingelser.
Enhver ændring eller opdatering vil blive offentliggjort på Virksomhedens hjemmeside.


BESTILLINGER/BETALING
Ved køb af en ordre er det Kundens ansvar at kontrollere at varerne er i indkøbskurven, og er valgt i den korrekte type, model, farve samt antal.

Det er Kundens eget ansvar at der er oplyst den korrekte leveringsadresse ved bestilling af et produkt, efter bestillingen er foretaget, kan der ikke ændres adresse, her skal fragtfirmaet kontaktes af kunden, for at bede om en ændring.

Alle vores ordrer er under forbehold for salgs- og handelsbetingelser.
Produkterne kan ikke reserveres, fordi de placeres i indkøbskurven, og kan derfor i mellemtiden købes af andre kunder. Det er først ved modtaget ordrebekræftelse at produktet kan anses for at være købt og bestilt hos Virksomheden.

Virksomheden forbeholder sig retten til ikke at acceptere din ordre hvis det efter eget udsagn ikke er muligt at levere produktet, her vil Virksomheden informere kunden via den mail, der er oplyst ved købet.

Ved afgivet ordrer kan disse ikke annulleres, hvis der er opstået et problem under betalingen, skal kunden give besked til Virksomheden skriftligt pr. mail, for at udfordringen kan løses. Det anbefales ikke at omplacere ordren før at kunden har været i kontakt med Virksomheden, da det kan medføre en dobbelt bestilling, i tilfælde af dobbelt bestilling vil kunden blive opkrævet fragtomkostningerne. 

Produkterne bliver behandlet og sendt ved almindelige arbejdsdage. 

Ved pre-sale, afsendes disse inden for 25-35 dage efter produktet lanceres som hjemkommet. Betaling opkræves dog med det samme for reservering af produktet. 

Hvis et produkt udgår, forbeholder Virksomheden sig retten til at annullere købet og refundere beløbet til kunden, kunden vil her blive informeret skriftligt pr. mail, og der vil blive tilbudt et andet produkt i stedet for. 

Der kan betales med forskellige muligheder jvf. hjemmesiden.
Betaling håndteres af Stripe med sikker handel og under skærpet bank standarder.
Er der ikke modtaget nogen betaling efter du har afgivet din bestillingen kan Virksomheden annullere din ordre.

LEVERING

Efter ordrebekræftelsen er modtaget, vil ordrer gøres klar og afsendes inden for 1-3 arbejdsdage. Dette udelukker forudbestillinger samt weekend og helligdages ordre.  

Forudbestilte varer vil blive afsendt så snart de er på lager - leveringstiden vil blive sendt på mail/blive vist på webshoppen eller sendt personligt efter vi er blevet kontaktet på info@ky-denmark.dk.

Ved valg af levering igennem vores transportør kan der forekomme yderligere ventetid på standard- frem for ekspress leveringer. Ved valg af standardlevering kan leveringstiden være på 3-5 dage. Bemærk venligst: Disse leveringstider er givet med henblik på at leveringsadressen er forbundet til et hovedknudepunkt for vores fragtfirma dvs. hvis leveringsadressen ikke er placeret geografisk godt mht vores fragtaftale og kan det skabe konsekvens for leveringstiden.

Ved køb af KYs produkter vil der blive tilsendt et track and trace (T&T) nummer til sporing af pakken - Det kan tage op til 48 timer før beskeden modtages af køber. 

Ved bestilling af virksomhedens produkter vil køber blive kunde hos virksomheden KY Denmark ApS. Da køber bliver kunde hos KY Denmark ApS, vil de automatisk blive kunde hos fragtfirmaet, der er valgt til at levere deres ordrer. KY Denmark ApS videregiver ikke private informationer om køber til fragtfirma uden for den oprindelige forsendelsesetiket - Hvis der skulle opstå et problem med forsendelsen, er kunden ansvarlig for selv at kontakte fragtfirmaet direkte af hensyn til privatlivets fred. 

Ved modtagelse af leverings af ordren kan du blive bedt om at underskrive af fragtmanden at pakken er modtaget, det er vigtigt at der kontrolleres og inspiceres grundigt for manipulation før underskrivelsen. Hvis I opdager pakken ikke er intakt / tom, og der er skrevet under, skal dette straks rapporteres af jer til fragtmanden/fragtfirmaet med det samme - Ved underskrivelse af modtagelsen af pakken står vi ikke for ansvaret for erstatning eller tilbagebetaling. Hvis ingen er hjemme og kunden vælger at give fragtmanden information på, at produktet kan stilles foran døren, står Virksomheden ikke til ansvar for, hvis produktet skulle blive stjålet.
original kvittering skal gemmes for fremtidig behov.  

Ved nægtelse af at modtage ordren eller nægtelse af afhentning af ordren vil køber blive opkrævet retur forsendelsesomkostningerne. 

Hvis køber mener at leveringstiden ikke har været overholdt og at den er forsinket i rimelig tid og køber ikke længere ønsker ordren, er det købers pligt til selv at annullere ordren. 

Ved bestilling af produkter i virksomhedens webshop i en anden persons navn uden at selve oplyste person har givet samtykke vil dette blive indberettet til myndighederne. Virksomheden tager forbehold for at enhver tid kan ændrer priser, rette forkerte priser på alle ordre samt ved endelige salg. Hvis prisen på ordren er forkert lagt kan dette tvinge Virksomheden til at annullerer købet og tilbagebetale det betalte beløb på bedst mulig måde - Dette kan altid udføres af Virksomheden.

RETUR

Produkterne kan returneres indenfor 14 dage, efter ordren er modtaget.
Returneringen gælder kun hvis produktet tilbageleveres i dets originale emballage og uden skader jvf. punktet “PRODUKTER”

Returforsendelse betales ikke af Virksomheden men af kunden selv, eller hvis der er en dokumenteret defekt, som ikke kan skyldes kunden selv. 

Returnering forudsætter at varerne er ubrugte og i samme stand som da kunden modtog dem. Kunden er selv ansvarlig for risikoen ved transportskader for returnerede varer.

Special fremstillet produkter er ikke retur berettiget.
Leveringstiden på disse kan også variere.
Gavekort, tilgodebeviser m.m. kan ikke returneres eller refunderes.

Ved returnering af et produkt der er købt på tilbud, returneres den købte tilbudspris, dette er også gældende hvis prisen på varen bliver sat op på et senere tidspunkt..  

Salg ved boder og live events er endelige og kan ikke returneres.

GARANTI

Der gives en garantiperiode på 2 år, fra købsdatoen for alle vores produkter. Garantien dækker alle fabrikationsfejl på produkterne, og gælder alt fra, stel, glas, linser, skruer.
Andre dele end ovenstående er ikke omfattet af garantien. 

Hvis en vare er defekt eller beskadiget på nogen måde ved ankomsten, skal Virksomheden kontaktes skriftligt og der skal sendes billeddokumentation, for at Virksomheden kan yde en garanti. Dette sendes til info@ky-denmark.dk 

For at få en udskiftning af produktet via garantien, skal du sende en mail, der beskriver skaden, hvorfor kunden tror dette er sket, samt billeddokumentation.
I emne feltet skal der skrives, “Garanti af KY Denmark produkt”
Herunder skal der i mailen oplyses kundens fulde navn, adresse, telefonnummer, ordrer nr, købsdato, samt leveringsdato.

Retur forsendelse betales ikke af Virksomheden, og i tilfælde af at fejlen anses for at være pålidelig og korrekt betaler Virksomheden naturligvis udgiften til returneringen.
Foreligger der ikke tilstrækkelige informationer og dokumentation, kan kunden sende produktet tilbage til Virksomheden til vurdering for egen regning. 

Hvis det viser sig at varen er defekt jvf. ovenstående bytter virksomheden produktet ud til et nyt, haves produktet ikke længere, vil der blive tilbudt et andet produkt, eller et gavebevis.
Hvis der kan konstateres at der ikke er nogen defekter, er kunden ansvarlig for alle omkostninger forbundet med dette.

Ved returnering skal kunden være opmærksom på følgende, som gør at garantien bortfalder.

  • Fejl eller skader såsom slag, buler, knusning, ødelagte/bøjet stel/hængsler.
  • Ridser, hakker og almen slitage som kan komme på æsken, linser, ridser, remme, stel m.v.
  • Fejl eller skader som er forårsaget af uberettiget reparation eller ændring.
  • Svigt eller skade forbundet med indbo, brand, vejrlig eller naturkatastrofer.
  • Hvis købsdatoen ikke er angivet eller dokumenteres.
  • Hvis garantien ikke er indsendt sammen med produktet. 
  • Hvis æske, pose, boks, stel, rem og lignende er erstattet med ikke-originale produkter.

Garantien garanterer at du kan modtage en gratis erstatning i overensstemmelse med salgs- og handelsbetingelserne som helhed samt at det er inden for den angivne periode, som garantien omfatter og ovenstående overholdes.

REKLAMATIONSBETINGELSER

Ved modtagelse af de(n) sendte ordrer er det meget vigtigt at man er kritisk og kontrollere samt inspicer pakken for at tjekke om produkterne er beskadiget og intakte. Virksomheden samt køber er under de respektive fragtfirmaers betingelser og vilkår Dvs. hvis dit produkt bliver beskadiget under fragten, skal du straks efter levering anmelde dette til fragtfirmaet direkte og i henhold til deres terms and Conditions.- Dette skal gøres uanset om skaden er synligt eller skjult. 

Virksomheden står ikke til ansvar for produkter der bliver beskadiget under fragten, kunden skal selv anmelde dette direkte til fragtfirmaet ved levering af det beskadigede produkt. 

Skulle I være nødsaget til at klage, skal dette ske til vores kundecenter på mail. Info@ky-denmark.dk. Her skal der angives ordre nummer, Emnefelt: Klage (årsag). dokumentation i form af foto og faktura samt årsagen over klagen. Vi vender så hurtigt som muligt tilbage til jer indenfor 10 arbejdsdage.

Hvis kunden skal have returneret defekte produkter efter det er aftalt med Virksomheden, skal dette behandles som om at produktet ikke har været beskadiget, dvs. produktet skal pakkes forsvarligt under transporten så det ikke kan blive yderligere beskadiget. Ved returnering af defekt produktet efter det er godkendt af virksomheden har KY Denmark ApS ret til at erstatte den defekte vare med samme model, ved udgået model har virksomheden mulighed for at erstatte produktet med en anden vare af samme værdi eller i form af gavekort/gavebevis. (som ikke kan returneres) 

I tilfælde af at køber gerne vil have produktet krediteret på baggrund af reklamationsberettiget fejl og mangler på produktet, har virksomheden altid mulighed for at sende produktet til kontrol: Denne kontrol skal kunne bekræfte om produktet har en reklamationsberettiget - fejl og mangel. I tilfælde af at produktet ikke er reklamationsberettiget, vil virksomheden sende produktet tilbage til køber og køber er ansvarlig for alle omkostningerne mht. kontrol af reklamationsberrettiget.

ANSVAR

Virksomhedens ansvar for fejl og mangler i forbindelse med levering.

Virksomheden bærer intet direkte eller indirekte ansvar i form af inkompatibilitet, leveringsforsinkelser, nedetid, datatab, ekstra arbejde eller anden økonomisk ansvar samt skade.

Virksomheden, gør sig i luksus, dette vil vi gerne tage ansvaret for. Alle produkter der er købt igennem vores webshop, gør at tilfredsstillende kvalitet og det egner sig til det formål at vores produkter er designet til, er produktet blive behandlet på sådan en måde så det stadig er reklamationsberettiget vil produktet forblive sådan i en periode på 24 måneder fra leveringsdato. 

Virksomhedens ansvar for tab som kunden lider i følge af at Virksomheden bryder en aftale er begrænset til købsprisen for det produkt kunden har købt. 

  • For død eller personskade forårsaget af vores produkter bærer Virksomheden intet ansvar.
  • For svig, svigagtig, eller vildledning m.v
    For ethverv forhold der er ulovligt eller udelukkende er Virksomhedens ansvar.
  • For tab eller der sker som sideeffekt eller primære skader, er Virksomheden ikke begrænset til.
  • Tab af indkomst eller indtægt
  • Tab i forretning.
  • Tab ved tilbud eller besparelse.
  • Tab ved samarbejde eller kontrakter.
  • Tab ved forvanskning af data.
  • Tab af spildtimer, ledelstimer eller kontortid, samt fragt.
  • Samt hvis der er forårsaget af tort herunder uagtsomhed, kontraktbrud eller andet, selvom det kunne forudses.


LEVERING AF PRODUKTET

Medmindre andet er aftalt mellem Køber og Virksomheden, vil Virksomheden levere produktet jvf. den leveringstid, som fragtfirmaet oplyser på deres hjemmeside. Leverer Virksomheden ikke ydelsen rettidigt, foreligger der forsinkelse på mere end 30 dage. Medmindre forsinkelsen skyldes køber egne forhold, eksempelvis manglende adgang til leveringsmuligheder eller forkert oplyst adresse mv. Forligger der forsinkelse som følge af Virksomhedens egne forhold, kan kunden hæve bestillingen omkostningsfrit, hvis produktet ikke er leveret. Virksomheden kan maksimalt gøres ansvarlig for økonomisk ansvar svarende til 1x af produktets pris.

Alle priser er inklusive moms, de priser der er angivet på hjemmesiden er muligvis ikke inklusive skatter og afgifter, da dette afhænger af bestemmelseslandet.
Sendes en ordre uden for EU’s grænser, kan køber risikere at blive pålagt importafgifter, skatter m.v. for levering af produktet. Som kunde er køber selv ansvarlig for betalingen af disse. 

BETALING

Virksomheden benytter sig primært af elektronisk fakturering. Efter levering af en eller flere produkter modtager kunden en ordrebekræftelse for det/de bestilte produktet. Virksomheden modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, og Mastercard, MobilePay m.v. Betaling til Virksomheden forfalder som udgangspunkt senest tidspunktet for hvornår produktet sendes fra vores lager. Manglende betaling medfører, at der påløber 1,5% i rente pr. mdr. regnet fra forfaldsdato. Ved manglende betaling vil Virksomheden pålægge et rykkergebyr på kr. 150,- inkl. moms pr. fremsendte rykker til kunden. Alle beløb er i DKK (Danske kroner) og er inkl. moms.
Bliver dette ikke betalt efter 2. varslinger vil kunden blive sendt til inkasso.


KLAGEMULIGHEDER

Ønske kunden at klage officielt over leverede produkter. Skal kunden rette skriftlig henvendelse til Virksomheden på info@ky-denmark.dk. Såfremt tvisten ikke kan løses mellem kunden og Virksomheden, har kunden mulighed for at klage til nedenstående: Disciplinær- og klagenævnet for forbrugere.

Forbrugerklagenævnet

Nævnenes Hus

Toldboden 2, 8800 Viborg

Tlf.: 7240 5600

CVR: 18 21 09 32

fkn@naevneneshus.dk


LOVVALG OG VÆRNETING

Denne aftale er undergivet dansk ret. Hvis tvistigheder opstået i forbindelse med denne aftale ikke kan løses gennem forhandlinger mellem kunden og Virksomheden, afgøres tvisten af de danske domstole.

FORCE MAJEURE

Virksomheden er ikke ansvarlig for levering af ydelser, når force majeure indtræder efter aftalens indgåelse og hindrer eller udsætter opfyldelsen af aftalen. Som force majeure regnes også dødsfald, sygdom eller fratræden af nøglepersoner eller andre lignende omstændigheder, som Virksomheden ikke er direkte herre over. I tilfælde af force majeure er Virksomheden berettiget til at udskyde levering, indtil opfyldelseshindringen er ophørt eller alternativt ansvarsfrit annullere aftalen helt eller delvist.

FORBEHOLD FOR ÆNDRINGER

Virksomheden forbeholder sig retten til løbende at ændre og opdatere salgs- og leveringsbetingelserne.


Privacy policy

OK